Breda is mijn favoriete winkelstad. Het heeft een mooi historisch centrum, leuke pleintjes met terrassen. Inwendig hoef je er niks te kort te komen en wat shoppen betreft; ik slaag er altijd wel.
Maar deze keer ga ik met een ander doel naar Breda.
Zichtbaarheid vergroten, een groter bereik creeren, een band opbouwen. Hoe doe je dat? Volgens de vele marketingdeskundigen moet je dan je persoonlijke verhaal vertellen, je kwetsbaarheid durven tonen.
Dat is precies wat ik ga doen. In Breda. Niet een van de grootste steden maar toch vele malen groter dan mijn woonplaats. (Bereik: check) Het is in de Grote Kerk. Wie loopt er tegenwoordig nog een kerk voorbij? Deze keer moet je echt even naar binnen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf gewoonlijk een kerk alleen van de buitenzijde bewonder maar wanneer er een expositie plaatsvind moet ik toch even naar binnen. Zo'n expositie in een kerk heeft iets heel speciaals. Iets magisch. En temidden van dat magische sfeertje kun je dus mijn persoonlijke verhaal zien. (Zichtbaarheid, persoonlijk en kwetsbaarheid: 3x check)
Mijn eigen verhaal in mijn eigen stijl. En of je het verhaal nu wel of niet kent, wel of niet begrijpt dat maakt niet uit. Een schilderij raakt je of het raakt je niet. Dat maakt kunst zo persoonlijk. Daarom zal ik je mijn gedachten achter de schilderijen ook nooit zonder meer vertellen. Het zou toch zonde zijn wanneer het verhaal dat het bij jou oproept, om zeep wordt geholpen door mijn gedachtegang uit de doeken te doen. En ook zoals Karel Appel zei: “Bij een goed schilderij houd je je bek.”
Expositie dus 16 en 17 maart in de Grote Kerk in Breda. Spannend en leuk. Komen er veel bezoekers? Hoe zullen de reacties zijn?
Als je tijd hebt, kom even kennismaken. Het is geen solo expositie, verre van dat; er zullen nog 74 andere exposanten zijn. Dus mocht mijn werk je niet raken, misschien dat van een collega wel.
Overigens is mijn werk ook te zien bij Galerie de Kunstkeuken in Valkenswaard.
Reactie schrijven